GMS | icon

Издвајамо

Сваки музеј има своју „Мона Лизу“! Издвајамо за вас десет ремек-дела Галерије Матице српске која не смете да пропустите у посети сталној поставци.

Свети Сава са Србима светитељима Дома Немањина

Графика Свети Сава са Србима светитељима Дома Немањина најстарије је дело у овом медију у српској уметности, а уједно и честитка адресирана царици Марији Терезији.

Аутопортрет Стевана Алексића

Преиспитивање сопства и човековог постојања доноси Аутопортрет Стевана Алексића, уметника који је у српско сликарство унео идеје симболизма.

Морнар на молу

Слика Морнар на молу представља енигматичан лик лађара, којег је „кубистички исклесао” Сава Шумановић током свог боравка у Паризу.

Genius

Genius на луцидан и гротескни начин критикује стање друштва које је сликар Иван Табаковић осетио као хроничар свог времена.

Свети Димитрије

Икона Свети Димитрије пронађена у звонику Алмашке цркве у Новом Саду, један је од најзанимљивијих приказа овог светитеља на ватреном коњу.

Мајска скупштина

Историјска композиција Мајска скупштина представља изузетан визуелни документ најважнијег догађаја у историји Срба на територији Војводине у 19. веку.

Надурена девојчица Урош Предић

На слици Надурена девојчица Урош Предић је савршено забележио личност и дух детета. Ова Галеријска „Мона Лиза“ ниједног посетиоца не оставља равнодушним.

Историјска композиција Мајска скупштина представља изузетан визуелни документ најважнијег догађаја у историји Срба на територији Војводине у 19. веку.

Рањени Црногорац један је од студентских радова Паје Јовановића, захваљујући којем је стекао светску славу као сликар „имагинарног Балкана”.

Аутопортрет Стефана Тенецког

Аутопортрет Стефана Тенецког један је од првих аутопортрета у српској уметности, на којем је сликар исказао висок ниво самосвести и истакао свој друштвени положај.

Анка Топаловић рођ. Ненадовић

Портрет Анка Топаловић рођ. Ненадовић издваја се као најранији женски портрет који је насликала једна жена – прва српска академска сликарка Катарина Ивановић.

Представа Косовске битке на слици Косовски бој Петра Лубарде је констрисана као сукоб бојених маса уоквирених тамним линијама.