Per.Art: Nešto veoma posebno
Natalija Vladisavljević
Video Rad u mrklom mraku
Trajanje: 33 minuta
„Postoji savremeni ples bez muzike, a postoji savremeni ples bez plesa.“
Natalija Vladisavljević piše i kreativno uređuje tekst na različite načine. Čita, podvlači, iseca, prepisuje, kopira, crta, sastavlja.
Kako bi predstavila svoj rad, podelila je uloge prijateljima i saradnicima koji je najbolje poznaju – zajedno sa Natalijom oni razgovaraju o njenom radu. Rezultat je koreografija teksta, pokreta i zvuka u mrklom mraku na osnovu Natalijine partiture, a izveli su je njeni dragi prijatelji i saradnici: Olivera Kovačević Crnjanski, Milena Minja Bogavac, Frosina Dimovska, Tatjana Tucić, Dunja Crnjanski, Alekandre Achour i Saša Asentić.
Video performans Rad u mrklom mraku nastao je u okviru serije performans predavanja DIS_Lecture.
Video je na govornom srpskom sa titlovima na engleskom jeziku.
Dalibor Šandor
Izvedbeno predavanje Nešto veoma posebno
Trajanje: 50 minuta
Izvođenje je na govornom engleskom jeziku.
„Čovek treba da bude hrabar da bi nastupio u javnosti, ali to je jedini način da postigne promenu koju želi.“
Razmišljajući dalje o procesu rada na predstavi Mi nismo čudovišta, Dalibor Šandor nastavlja svoj umetnički rad kroz izvedbeno predavanje pod nazivom Nešto veoma posebno, koje je nastalo u saradnji sa Marselom Bugilom kao dramaturgom, Frosinom Dimovskom kao podrškom i Sašom Asentićem kao umetničkim saradnikom.
To je sve što vam za sada možemo reći – bez spojlera!
Ova izvođenja podržao je Francuski institut u Srbiji.
DIS_Lecture je serija performans predavanja koja drže umetnici sa intelektualnim invaliditetom, pozvani da na njima svojstven način prisvoje ovaj izvedbeni format i kritički preispitaju njegove ableističke odlike. Zajedno sa njihovim dugogodišnjim saradnicima, oni zauzimaju svoje mesto u sektoru iz kojeg su kroz istoriju bili isključeni: polje teorije i diskursa o plesu i performansu.
DIS_Lecture je osmislio Saša Asentić, kao pristupačan format koji doprinosi kritičkoj kulturi i solidarnosti u plesu.