Izdvajamo
Svaki muzej ima svoju „Mona Lizu“! Izdvajamo za vas deset remek-dela Galerije Matice srpske koja ne smete da propustite u poseti stalnoj postavci.
Grafika Sveti Sava sa Srbima svetiteljima Doma Nemanjina najstarije je delo u ovom mediju u srpskoj umetnosti, a ujedno i čestitka adresirana carici Mariji Tereziji.
Preispitivanje sopstva i čovekovog postojanja donosi Autoportret Stevana Aleksića, umetnika koji je u srpsko slikarstvo uneo ideje simbolizma.
Slika Mornar na molu predstavlja enigmatičan lik lađara, kojeg je „kubistički isklesao” Sava Šumanović tokom svog boravka u Parizu.
Genius na lucidan i groteskni način kritikuje stanje društva koje je slikar Ivan Tabaković osetio kao hroničar svog vremena.
Ikona Sveti Dimitrije pronađena u zvoniku Almaške crkve u Novom Sadu, jedan je od najzanimljivijih prikaza ovog svetitelja na vatrenom konju.
Istorijska kompozicija Majska skupština predstavlja izuzetan vizuelni dokument najvažnijeg događaja u istoriji Srba na teritoriji Vojvodine u 19. veku.
Na slici Nadurena devojčica Uroš Predić je savršeno zabeležio ličnost i duh deteta. Ova Galerijska „Mona Liza“ nijednog posetioca ne ostavlja ravnodušnim.
Ranjeni Crnogorac jedan je od studentskih radova Paje Jovanovića, zahvaljujući kojem je stekao svetsku slavu kao slikar „imaginarnog Balkana”.
Autoportret Stefana Teneckog jedan je od prvih autoportreta u srpskoj umetnosti, na kojem je slikar iskazao visok nivo samosvesti i istakao svoj društveni položaj.
Portret Anka Topalović rođ. Nenadović izdvaja se kao najraniji ženski portret koji je naslikala jedna žena – prva srpska akademska slikarka Katarina Ivanović.
Predstava Kosovske bitke na slici Kosovski boj Petra Lubarde je konstrisana kao sukob bojenih masa uokvirenih tamnim linijama.