GMS | icon

Skulptofilija

Na koje načine možemo prikazati skulpture u muzejima? Ako skulpturu posmatramo kroz specifičnost umetničkog medija, otvara se više zanimljivih pitanja: Šta to definiše skulpturu i koja su njena granična područja? Na koji način se skulptura može izložiti i kakve su mogućnosti za njeno predstavljanje unutar muzeja?

U okviru postavke Skulptofilija predstavljeno je šest celina: Depo – pitanje trezoriranja skulpture i skulpturalnosti forme smeštajnih instalacija unutar depoa; Morfologija – okvir masovne prisutnosti portreta kao skulptorske forme kroz brojne  varijacije u smislu stila, materijala i forme; Vajarke – prispitivanje značaja i položaja autorki u skulptorskom stvaralaštvu; Maestro – monografska prezentacija kao ilustracija stvaralaštva Đorđa Jovanovića, najzastupljenijeg skulptora u kolekciji Galeriji Matice srpske; Izuzetnosti – pojam izuzetnog kroz preispitivanje skulptura visoke/velike istorijske i umetničke vrednosti, pojma graničnih okvira skulpture kroz primere intermedijalne umetnosti u kontekstu savremenog stvaralaštva; i Javna skulptura – prisutnost skulpture u javnom prostoru Novog Sada i regiona kroz različite pristupe i kontekst.

Ана-Бешлић,-Црна-скулптура,-1975.

Ana Bešlić
Crna skulptura, 1975.

Славка-Петровић-Средовић,-Девојчица-Мрина-,1947.

Slavka Petrović Sredović
Devojčica Mrina, 1947.

Иван-Мештровић,-Др-Светозар-Милетић,-адвокат,-политичар,-публициста-и-народни-посланик,-1926-1927.

Ivan Meštrović
Dr Svetozar Miletić, advokat, političar, publicista i narodni-poslanik, 1926-1927.

Коста-Ангели-Радовани,-Женска-глава,-1951.

Kosta Angeli Radovani
Ženska glava, 1951.

Јован-Солдатовић,-Двоје,-1964.

Jovan Soldatović
Dvoje, 1964.

Видосава-Јоцић,-Ратник,-1963.

Vidosava Jocić
Ratnik, 1963.