Деца предшколског и раног основношколског узраста

Захваљујући едукативним програмима које реализујемо дуже од једне деценије, преко 40.000 деце доживело је Галерију Матице српске, и посебно Дечју собу, као свој простор, и наставило да је посећује. Осећај припадности, поноса и задовољства с којим се они враћају и корачају Галеријом чине највећу потврду успешности нашег рада.

Уколико сте васпитач/васпитачица или учитељ/учитељица, посетите нас са својом групом деце и препустите се јединственој уметничкој авантури! Поред актуелног програма у било ком тренутку можете изабрати тему претходних програма у складу с вашим потребама и васпитно-образовним радом и заказати посету.

Погледајте едукативне програме које Вам нудимо.

Креативне радионице суботом

Едукативне програме које реализујемо карактерише:

  • јасно дефинисана тема заснована на уметничким делима из колекције ГМС,
  • реализација програма у јединственом амбијенту Сталне поставке и Дечјој соби ‒ простору специјално намењеном деци, у трајању од 45 минута,
  • радионичарски, интерактивни рад заснован на искуственом учењу и личном ангажовању деце,
  • упознавање са основним музеолошким и ликовним појмовима ‒ шта су галерије и музеји, шта се у њима чува (слике, графике, иконе, цртежи, скулптуре…) и ко све у њима ради (кустоси, конзерватори…),
  • публикација из едиције „Моја Галерија” уз помоћ које деца могу наставити да у вртићима, школама и код куће проширују знања о одређеној уметничкој теми,
  • развијена сарадња с Предшколском установом „Радосно детињство”, Одсеком за педагогију Филозофског факултета у Новом Саду, основним школама и приватним предшколским установама,
  • након посете Галерији, у вртићима и школама деца свој доживљај могу ликовно изразити користећи разноврсне технике,
  • у Галерији се на крају школске године и едукативног програма приређује изложба дечјих радова насталих као резултат посете.

* Едукативне програме за децу финансијски подржавају Министарство културе и информисања Републике Србије и Управа за културу Града Новог Сада.

Незаборавно искуство за децу, а и за нас васпитаче. Кустоси имају одличан приступ деци и сваки пут долазак у Галерију претворе у праву авантуру.

Тамо је лепо и тишина, само паркет шкрипи.

Нудимо вам следеће едукативне програме:

Био једном један сликар. Урош Предић

Како би децу предшколског и основношколског узраста упознали са животом Уроша Предића осмишљен је едукативни програм, посвећен овом уметнику. Посматрајући оригинална уметничка дела и слушајући приче музејских едукатора деца имају прилику да сазнају занимљивости о Предићевом одрастању и школовању, путовањима, пријатељима и темама које је највише волео да слика. Идеја програма је да деца на занимљив и интерактиван начин упознају не само стваралаштво једног од најзначајних националних уметника, већ и да упознају време у ком је живео како би изградили позитиван однос ка култури и уметничком наслеђу.

Мој Град. Новосадске уметничке приче

Мој Град. Новосадске уметничке приче

Едукативни програм је осмишљен поводом обележавања титуле Новог Сада као Европске престонице културе. Идеја програма јесте да се најмлађи суграђани и њихови другари из других градова упознају са богатом историјом и културном баштином Новог Сада кроз приче о његовом настанку, расту и развоју. Кроз посматрање уметничких дела они могу да сазнају више о људима који су у њему живели и стварали и које сада зовемо херојима Града, о његовим препознатљивим симболима и зеленим оазама и о томе како су некада људи проводили своје слободно време у Граду. Идеја програма је да се код деце пробуде позитивна осећања према богатој културној баштини Новог Сада и свест о његовом значају.

Моја уметничка авантура. Откривамо Европу кроз уметничка дела

Моја уметничка авантура. Откривамо Европу кроз уметничка дела

Едукативни програм настао је с идејом да се у 2018. години као години Европског културног наслеђа, деци представи културно наслеђе Италије, Француске, Немачке, Мађарске, Аустрије и других европских земаља. Истражујући приче о путовањима српских уметника авантуриста и посматрајући одабрана уметничка дела на занимљив и креативан начин малишани се упознају са земљама и градовима Европе и њиховим културним наслеђем. Кроз широку лепезу мотива, ликовних тема и идеја, деца стварају слику о себи a самим тим и слику света у ком живе.

Уметнички времеплов. Личности и догађаји на уметничким делима Галерије Матице српске

Уметнички времеплов. Личности и догађаји на уметничким делима Галерије Матице српске

Едукативни програм осмишљен је са идејом да најмлађи посетиоци уз помоћ уметничких дела из Сталне поставке Галерије Матице српске сазнају о значајним догађајима, историјским личностима, херојима, хероинама и њиховим врлинама. Откривајући које особине су красиле јунаке, краљеве, даме, сликаре и сликарке, песнике, али и „обичне” људе деца откривају које су све људске особине, али и шта је историја и како се рачуна време. Подстичући радозналост и усмеравајући њихову пажњу на одређене људске врлине,  долазе и до сазнања о узорима и моделима понашања.

Осети уметност. Доживљавање уметничких дела путем чула

Осети уметност. Доживљавање уметничких дела путем чула

У едукативном програму малишани уче како свим својим чулима могу да уживају у уметничким делима Галерије. Пред одабраним сликама и скулптурама деца кроз игру имају прилику да спознају различите могућности својих чула. Уз помоћ маште откривају да ли се и како може чути звук, осетити укус и додир и доживети мирис, гледањем уметничког дела. Желимо да посматрањем уметничких дела уз одговарајуће усмеравање дечје пажње на одређене појаве и квалитете, допринесемо ангажовању свих њихових чула, чиме се обогаћује доживљај уметничких дела. Кроз програм малишани развијају и још једно посебно – „музејско чуло”.

Потрага за благом. Дечји водич кроз Галерију Матице српске

Потрага за благом. Дечји водич кроз Галерију Матице српске

Програм и пратећа публикација замишљени су као дечја тура кроз Сталну поставку где  деца заједно са кустосом трагају за уметничким благом. Пратећи специјално припремљену мапу и решавајући различите едукативно-дидактичке задатке, кроз игру откривају значајна уметничка дела националне уметности 18, 19. и 20. века и уче о различитим ликовним техникама и материјалима, темама, мотивима и ликовним елементима.

Чаробно животињско царство

Чаробно животињско царство

Путем уметничког дела као едукативног средства, деца се упознају са животињским светом на сликама. Кроз различите активности и игре они проширују постојећа знања o домаћим и дивљим животињама, животињским врстама и стаништима, фантастичним бићима и јунацима басни, али и уче различите ликовне технике и начинe приказивања животиња у уметности. Такође, у разговору с кустосом откривају како све могу да брину о животињама и животном окружењу. На тај начин, код деце се подстиче радозналост за живим светом који их окружује, али и развија однос према природи.

Био једном један сликар... Паја Јовановић

Био једном један сликар… Паја Јовановић

Поводом јубилеја 150 година од рођења Паје Јовановића осмишљен је посебан едукативни програм посвећен овом уметнику у жељи да се и најмлађи упознају са животом и стваралаштвом великог сликара. Kроз тематске целине: Одрастање и стварање Паје Јовановића; Обичаји српског и других народа тога времена; Слике причају приче о прошлости; Лепотице и јунаци из Пајиног времена, деца имају прилику да сазнају више о животу и уметничком раду, али и о времену и простору у којем је сликар стварао. Малишани путем Јовановићевих слика уче о историји, културној баштини и обичајима како српског, тако и других народа.

Слике и звуци ‒ Музички инструменти на делима из ГМС

Слике и звуци ‒ Музички инструменти на делима из ГМС

Циљ програма је да се деца упознају с уметничким делима на којима су приказани различити музички инструменти, као и са звуцима које они производе. Пред делима из сталне поставке 20. века деца уче о типовима музичких инструмената и њиховим звуцима. Поред инструмената, подстакнути су да замишљају о звуцима који допиру с градских и сеоских средина (на улици, утакмици, у ресторану, природи…) приказаних на сликама.

Лепотице и јунаци

Лепотице и јунаци

Пред одабраним портретима и историјским композицијама из 18. и 19. века које приказују лепотице и јунаке, малишани имају задатак да опишу одећу, фризуре, позе и детаље попут мача, накита, лепеза, цвећа и других аксесоара. Идеја програма је да се кроз портретисане личности и њихов живот деца упознају са значењима појма „лепота“ и јунаштво“ некада и сада.

Мој портрет за музеј

Мој портрет за музеј

Програм Мој портрет за музеј је први реализован едукативни програм у сарадњи с Предшколском установом „Радосно детињство“. Кроз приче кустоса деца имају прилику да уче о дечјим портретима из 19. века који се налазе у Сталној поставци, а њиховим посматрањем сазнају више и о себи, одговарајући на питања – Ко сам ја? Шта волим? С чиме се играм? Захваљујући причи о сликама малишани откривају када су се у српској уметности појавили дечји портрети, како су се деца облачила и представљала – с играчком, кућним љубимцем, књигом, с члановима породице. Током програма мотивисана су да упореде живот деце у прошлости и данас и уоче сличности и разлике. 

Едукативни програми на француском и енглеском језику

На основама едукативних програма за децу, а у сарадњи са Француским институтом у Србији – Нови Сад и Центром страних језика SOHO из Новог Сада, покренули смо програме за учење страних језика, француског и енглеског, кроз причу о уметности и култури. Кроз игру са кустосима и наставницима страних језика деца се на занимљив и креативан начин упознају са културним наслеђем које се у Галерији чува, усвајајући при том нове термине на страном језику и проширујући свој речник.

Програми су намењени деци узраста од 7 до 14 година која у образовним установама и школама језика, уче француски и енглески језик.

Едукативни програми и публикације на енглеском језику:

Едукативни програми и публикације на француском језику:

Едукативни програми и публикације на немачком језику:

Strucno usavrsavanje vaspitaca i vaspitacica

Стручно усавршавање васпитача/васпитачица

Добра сарадња Галерије Матице српске и Предшколске установе „Радосно детињство”, огледа се и у припремљеном семинару за васпитаче који има за циљ оспособљавање и развој професионалних компетенција васпитача да друштвену средину попут музеја користе у оквиру свог васпитно-образовног рада са децом. Семинар обухвата презентације стручњака Галерије Матице српске, Предшколске установе и Одсека за педагогију Филозофског факултета у  Новом Саду, као и радионичарске активности.

Васпитачи имају прилику да се упознају с друштвеном улогом и значајем музеја у 21. веку, теоријским основама информалног образовања, искуствима и методама Галерије Матице српске у едукативним програмима за децу и значајем ликовног изражавања у дечјем развоју. Такође, кроз презентацију и радионице упознају се са ресурсима које Галерија нуди за самосталну реализацију специфичних програма и имају могућности да осмисле активности које би реализовали са својом групом деце. На овај начин Галерија и Предшколска установа стварају услове за самоодрживост едукативних програма и нуде свима који раде с децом могућност и материјале за учење у музеју.

Са свим вашим питањима можете се обратити музејским едукаторима ГМС на decjiprogrami@galerijamaticesrpske.rs или на 021 4899 017.

php
Путевима линије дошли смо до последње радионице у оквиру овог мини-циклуса, а остаје нам још
Прочитај више
php
Пре него што се поздравимо са овом годином кићењем јелке на жељно ишчекиваној радионици, остаје
Прочитај више
php
У хладни децембар смо ушли румени и прстију умазаних црвеним пастелима и фломастерима. На следећој
Прочитај више
php
У хладни децембар смо ушли румени и прстију умазаних црвеним пастелима и фломастерима. На следећој
Прочитај више

Галерија као учионица

Галерија као учионица

Истражите Галерију Матице српске. Омогућите вашим ђацима да креативно промишљају о градиву које обрађујете у јединственом простору Галерије, испред оригиналних уметничких дела.

Прочитај више
Креативне радионице суботом

Креативне радионице суботом

Истражите Галерију Матице српске. Омогућите вашим ђацима да креативно промишљају о градиву које обрађујете у јединственом простору Галерије, испред оригиналних уметничких дела.

Прочитај више